Nehemia Helmond

Welkom bij Nehemia, de Evangelische gemeente in Helmond. Nehemia is een bijbelboek in het Oude Testament. De boodschap is dat succesvolle arbeid voor God wordt geboren uit gebed wat gepaard gaat met hard werken, lijden, vervolging en overwinning.
Lees meer 

Onze visie

Ons streven is om een evangelische gemeente van God te zijn waar Zijn liefde merkbaar en voelbaar is. Ook voor iedereen die beschadigt is in zijn of haar (geloofs)leven, helpt Nehemia te herstellen en toe te rusten tot dienstbetoon aan God.

Lees meer

Onze zondagdiensten

Na het wijzigen van het bestemmingsplan is Nehemia niet meer actief in het pand aan de Gasthuisstraat. Nehemia komt bij elkaar aan de Groningenhof 29 te Helmond. Dit is een huisadres en is een tijdelijk onderkomen. Wil je een bijeenkomst bijwonen, voel je vrij om contact op te nemen. 
Lees meer

Over ons

Nehemia is als Evangelische kerk in Helmond ontstaan in augustus 2001, uit een klein groepje christenen met het verlangen om God te zoeken en Hem te dienen door Bijbelstudies te houden. 

Bijbelstudie

Tijdens de Bijbelstudies van onze gemeente onderzoeken we met elkaar de diepte van Gods Woord vanuit de Bijbel en leren we deze te begrijpen, om vervolgens toe te kunnen passen in ons dagelijks leven. 

Preken

Luister hier de preken terug van Nehemia, opgenomen tijdens de zondagsdiensten, of tijdens de bijbelstudies Geestelijke Strijd. En ontdek hoe actueel, helder en toepasbaar het Woord van God kan zijn in je leven. 

Richard Ministries

    Ervaar je depressies, angsten, blokkades of andere vervelende emoties vanuit het
    verleden, of gebondenheden in je leven? Of misschien wel in je huis of binnen je Gezin?
    Zit je met onbeantwoorde geloofsvragen of mis je de persoonlijke relatie met God of
    Zijn Heilige Geest? Dan is een van mijn Ministries wellicht iets voor jou!

Praise avonden

Praise avonden worden vanuit de Evangelische gemeente (of interkerkelijk) georganiseerd. Iedereen is welkom! Het is echt een avondje uit waarin je mag genieten van moderne Christelijke muziek en nieuwe mensen kan ontmoeten. Connect met God en Connect met elkaar!

Kinder- en tienerdiensten

Tijdens de zondagsdienst zijn er eigen Christelijke tienerdiensten en kinderdiensten voor de allerkleinsten. De kinderen worden tijdens de dienst vermaakt met spelletjes, knutselwerkjes en worden spelenderwijs onderwezen vanuit de Bijbel. Door ons tijdelijk onderkomen vervalt deze dienst. 

Samen eten

Jaarlijks organiseren wij een Gemeente dag en een Liefdesmaal. Dit zijn evenementen waarin we als kerk gemeente activiteiten doen, zoals: teambuilding, lekker eten en sport en spel. Houd de site goed in de gaten voor de data. We kijken uit naar je komst!

Huwelijk inzegenen

Bij de Evangelische gemeente Nehemia in Helmond is het mogelijk om je huwelijk te laten inzegenen. Dit kan wanneer je als man en vrouw het ja-woord wilt geven en je leven wilt delen, met elkaar en bovenal met God. 

Dopen en opdragen

Bij Nehemia kun je je als volwassene laten dopen of je kind laten opdragen. Dit doen we via de waterdoop. Deze doop symboliseert het afsluiten van je oude (vaak zondige) leven om vervolgens een nieuw leven te mogen beginnen en op te staan met Christus in je nieuwe leven. 

Gastenboek

Heb je een van onze zondagsdiensten of bijbelstudies meegemaakt? Wij horen graag jouw ervaring. In ons gastenboek kan je een berichtje achterlaten, een gedachte, jouw levensspreuk of gewoon een leuke quote. Inspireer en bemoedig! 

MattheĆ¼s 6:33

"Geef het koninkrijk van God en het doen van Zijn wil, de hoogste plaats in uw leven. Al het andere zal u dan geschonken worden.

Inspiratie quotes

Wij hebben een selectie gemaakt van inspirerende Christelijke quotes, waarmee je je dag kunt beginnen. Als bemoediging of gewoon ter inspiratie tussendoor. Zijn Woorden zijn directe energizers voor een nieuwe boost!

lees meer

Nehemia in beeld

Bij Nehemia in beeld, vind je alle video's en foto's terug, die er zijn gemaakt tijdens special events. Ook uitnodigingen van bijvoorbeeld gastsprekers of een high-tea zijn in deze categoriete vinden. 


lees meer

Interkerkelijke samenwerking

Wij geloven niet in losstaande kerken, maar in een lichaam! Als we onze krachten bundelen, onze talenten delen en ons feilloze vertrouwen op onze God stellen, dan gaan we God groot maken in onze steden en bij de mensen! 

lees meer